Asertivita – moderná definícia Asertivita sa už nejakú dobu skloňuje vo všetkých pádoch ako dôležitá komunikačná schopnosť a pre tých, čo ju majú (alebo sa ju naučia), je vraj úspech v komunikácii takmer zaručený. Ale je to skutočne tak? Vysvetlenie tohto pojmu sa od jedného autora k druhému jemne líši, no vo všeobecnosti sa prezentuje ako […]
3 najväčšie mýty o komunikácii s podriadenými
U manažérov a šéfov sa často stretávam s názorom, že od podriadených si treba držať odstup, zachovávať autoritu, „inak vám ľudia začnú skákať po hlave“. A stretávam sa s niekoľkými prístupmi alebo spôsobmi, ktorými to dosahujú. Nemôžem povedať, že sú to úplne nefunkčné „nástroje“, to nie. No z hľadiska komunikácie by som ich zaradila do kategórie „mýtov“ a „menej efektívnych spôsobov“ […]
Ako hovoriť s nevýkonným zamestnancom
V mojom článku Ako hovoriť s nespokojným zamestnancom som spomínala, že existuje rozdiel v komunikácii s nespokojným zamestnancom, ktorý je výkonný a v podstate konštruktívny a nespokojným zamestnancom, ktorý je navyše nevýkonný a jeho prítomnosť v tíme je skôr príťažou než prínosom. Ako by mal šéf zvládať komunikáciu s takýmto zamestnancom, ktorý sa príde sťažovať? […]
Ako hovoriť s nespokojným zamestnancom
Asi budete súhlasiť, keď poviem, že vytvorenie „ideálnych“ podmienok na prácu vôbec nezaručuje, že sa nebudete musieť potýkať s nespokojnými pohľadmi či rečami zo strany zamestnancov. Avšak reči sú vždy lepšie než „len“ pohľady. Keď za vami totiž zamestnanec príde a povie, čo má na srdci, tak s tým môžete niečo urobiť. Lenže keď vidíte, […]
4 komunikačné schopnosti úspešných šéfov
Komunikačné schopnosti na dobrej úrovni sú kľúčom pri šéfovaní, pretože šéfovanie je najmä o komunikácii. Názov tohto článku naznačuje, že tentokrát budeme hovoriť o tom, čo v „šéfovskej komunikácii“ funguje. Vedieť, čo človek robí dobre, je asi rovnako dôležité (ak nie dôležitejšie) ako vedieť, čo robí zle. Zhrnula som niekoľko príkladov úspešných manažérov, ktorých osobne […]