Otestujte svoju „šéfovskú” komunikáciu!

Aká je vaša "šéfovská" komunikácia? Otestujte sa.
Šéf – superhrdina a jeho komunikácia.

Šéf komunikuje celý deň. Jeho prácou je komunikácia s podriadenými, nadriadenými, obchodnými partnermi, kolegami… A pravdou je, že to nie je vždy príjemná a konštruktívna komunikácia. Často čelí nepríjemným reakciám, nesúhlasným postojom a odmietnutiam. Veľakrát musí „riešenia” presadzovať silou (keď „rozumná“ komunikácia skrátka zlyhala) a to si vyžaduje množstvo energie. Toto všetko zvládať a po práci sa cítiť svieži a pripravený venovať sa sebe a rodine si vyžaduje SUPER HRDINU. Ak šéf nepozná prirodzené zákony komunikácie, môže byť pre neho komunikácia veľmi vyčerpávajúca a často to tak aj je.

Ako to je u Vás?

Urobte si krátky test a zistite, čo sú Vaše silné a slabé stránky v „šéfovskej“ komunikácii.


Máte vo zvyku akceptovať u podriadených opačný názor a zaujímať sa, ako k nemu dospeli?
  

Dalo by sa povedať, že máte s podriadenými trpezlivosť?
  

Keď vydáte inštrukcie alebo príkazy, overíte si, či im príjemca porozumel a či vie, čo má presne robiť?
  

Keď hovoríte s podriadenými, dávate si skutočne záležať na tom, aby Vám rozumeli (vysvetľujete, kreslíte, používate jednoduché slová)?
  

Keď riešite s podriadeným problém, zavedie Vás rozhovor často do vzdialených, menej súvisiacich tém?
  

Rozhodia Vás negatívne emocionálne prejavy, kritické či nemiestne postoje Vašich podriadených?
  

Je pre vás jednoduché vydať príkazy alebo inštrukcie, aj keď viete, že podriadení nebudú súhlasiť?
  

Počúvajú vás podriadení pozorne, keď k nim hovoríte?
  

Je pre vás pomerne ľahké pozorne dlhšiu dobu počúvať a vypočuť svojich podriadených?
  

Keď dostanete e-mail, máte vo zvyku príjem správy potvrdiť, aj keď o to odosielateľ nežiadal?
  

Copyright ©2025 · Erika Botlíková · Dobrá komunikácia