ŠTÚDIO MAYA306
V našom biznise pracujeme s klientom, a preto je komunikácia veľmi dôležitá a je na prvom mieste nášho úspechu. A to sa netýka len komunikácie medzi nami a klientmi, ale aj komunikácie medzi nami kolegyňami.
Nápad pozvať si p. Eriku aby nás v tomto smere pozorovala a zdokonalila, bol správny krok. Veľa sme sa rozprávali a pýtali sme sa (niekedy aj hlúposti), ale p. Erika nás usmernila, že žiadna otázka nie je hlúpa, keď nás odpoveď na ňu zaujíma. A môžeme povedať, že seminár o komunikácii padol na úrodnú pôdu, z ktorej čerpáme.
Istejšia komunikácia s klientom a to nie len slovná, ale aj tá s telom. Tiež komunikácia medzi nami kolegyňami je otvorenejšia, vieme si nahlas povedať pochvalu, ale aj kritika sa s ľahkosťou znáša a vďaka tomu aj zmeny. Vedieť bez výčitky odmietnuť a stáť si za svojím. Naše štúdio krásy malo vždy rodinnú a priateľskú atmosféru, ale po seminári s p. Erikou sa to ešte zlepšilo a dobrý chýr o správnom kolektíve sa nesie ďalej, čo nám pomáha k zvýšeniu klientely.
Ľudia si väčšinou myslia, že čo taká komunikácia, veď „viem“ komunikovať… Ale je to naozaj tak??? Naozaj je na správnom mieste prejsť si seminárom, nechať si poradiť, a keď na tom stojí biznis, tak nie je o čom.
My, kolektív dievčat zo Studia Maya306, ďakujeme, že sme sa tak rozhodli a p. Eriku sme si medzi nás zavolali. Ďakujeme a prajeme veľa úspechov. 🙂
Maya Urbanová, majiteľka
http://www.maya306.sk
ISOLA BELLA, s.r.o.
V zime 2015, keď je v našej firme kľud z dôvodu mimosezónnosti, sme uskutočnili interný trojdňový komunikačný seminár s p. Erikou Botlíkovou.
Seminár bol zameraný na komunikáciu, predaj a vzťah so zákazníkom. Zúčastnili sa ho zamestnankyne, ktoré okrem iného plnia aj funkciu predaja v našom záhradníctve. Keďže sa každý deň stretávajú so zákazníkmi, ktorí prichádzajú rôzne naladení, videl som, že potrebujú zlepšiť komunikáciu s klientom, že sa musia naučiť nenechať sa vyviesť z miery jeho negatívnym rozpoložením a zvládnuť s ním rozhovor.
Seminár prebiehal veľmi dobre. Na začiatku sme si uvedomili, kde robíme chyby v predaji a v komunikácii so zákazníkom a na mojich zamestnankyniach bolo vidieť, že ich to trochu rozladilo, ale ako postupovali tréningom, bolo očividné, ako sa im zlepšuje nálada.
V praxi sa potom cítili lepšie, istejšie, boli v pracovnej pohode a neskutočne sa zmenil ich postoj voči zákazníkom – mali zákazníkov radi! Na zákazníkov sa tešili, pretože cítili väčšiu sebadôveru a musím podotknúť, že na základe tohto seminára a zlepšenia ich komunikácie sa nám zvýšili tržby (čo bol jeden z hlavných cieľov, prečo sme do seminára investovali).
Seminár úplne splnil moje očakávania a už pripravujem pre kolegyne ďalší interný seminár na tréning vyššej úrovne komunikácie.
Ďakujem, Erika.
Marian Krnáč, majiteľ
http://www.isolabella.sk/zahradna-architektura/
https://www.facebook.com/zahradasnov/